Zdarza się bardzo często, że osoba pragnąca założyć własną firmę posiada ku temu, zdawałoby się, wszelkie atrybuty. A więc posiada odpowiednie środki finansowe, wsparcie kredytowe, możliwości lokalowe i odpowiednich współpracowników. Okazuje się jednak po pewnym czasie, że biznes zupełnie nie wychodzi, nic się prawie nie sprzedaje i brak jest perspektyw na rozwój firmy czy też jej przekierowanie na lepsze tory. Powód niepowodzenia biznesowego może być bardzo prosty – dany rodzaj działalności nie był odpowiednio dobrany do odpowiednich okoliczności, po prostu okazało się, że w danym miejscu nie ma zapotrzebowania na dane wyroby lub też usługi. Tak więc okazuje się w efekcie, że podstawową sprawą na założenie własnego przedsiębiorstwa jest pomysł, znalezienie luki na rynku towarów czy usług, która można zapełnić. Wtedy sami możemy być zdziwieni, jak świetnie układa nam się biznes i jak dobrze prosperuje, ze trzeba w krótkim czasie dobrać sobie współpracowników lub dokupić maszyn czy rozbudować pomieszczenia naszej firmy. Prostym przykładem może być założenie kwiaciarni w miejscu, które jest mało uczęszczane, z dala od innych firm usługowo-handlowych albo też założenie zakładu fryzjerskiego w bocznej, uliczce, podczas gdy w bezpośrednim pobliżu, przy głównej ulicy są 2 inne zakłady fryzjerskie, o ugruntowanej pozycji na rynku.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply