Znaczenie biura informacji kredytowej

Biuro informacji kredytowej powstało 29 października 1997 roku. Zadaniem biura jest gromadzenie i udostępnianie danych klientów, którzy mają konta w banku czy SKOK-u. Jeżeli w danym banku klient nie spłacił kredytu zostaje wpisany na specjalną listę. Bank wysyła zapytanie do biura informacji kredytowej, aby dowiedzieć się czy dana osoba nie jest zadłużona. System taki pozwala weryfikować rzetelność i wypłacalność klientów banków komercyjnych. Każdy z banków chcąc współpracować z biurem informacji kredytowej zawiera określone porozumienie. W ostatnich latach coraz więcej banków komercyjnych decyduje się na współpracę z biurem informacji kredytowej, co dowodzi iż powstanie tej instytucji było trafionym pomysłem. Osoba biorąca pożyczkę lub kredyt musi być świadoma tego, że w sytuacji kiedy bierze kredyt i go nie spłaca ma nikłą szansę na wzięcie kolejnego, ponieważ biuro informacji kredytowej od razu wyśle informacje do banku iż taka osoba nie jest wystarczająco wypłacalna. Zdarza się często, że banku po prostu dają drugi kredyt, aby klient mógł spłacić pierwszy, bo i tak na tym zarobią. Biuro informacji kredytowej zapewnia bezpieczeństwo. Wystarczy, że bank się skontaktuje i od razu są podawane informacje na temat danego klienta. Jeżeli nie ma zadłużeń może spokojnie za okazaniem umowy o pracę oraz dowodu osobistego wziąć pożyczkę bądź kredyt.